Proszę czekać…

Rozwiązania dla biznesu

Oferujemy szeroką gamę specjalistycznych rozwiązań informatycznych.
Zapoznaj się z naszą ofertą

Archiwizacja danych

Każdy wie, że powinno się robić kopie zapasowe ważnych danych przechowywanych w komputerze. Można to powtarzać bez końca, ale i bezskutecznie. Niefortunnie ta ważna czynność jest nudna i często bardzo czasochłonna. A kiedy już ją skończysz, twój komputer wcale nie działa stabilniej i szybciej. Więc po co tyle zachodu? Po to, żeby znów nie usłyszeć: „Mądry Polak po szkodzie”. Gdy dojdzie do jakiegoś nieprzyjemnego zdarzenia, wszystkie twoje ważne pliki, począwszy do firmowych dokumentów, a skończywszy na rodzinnych zdjęciach, odzyskasz z kopii bezpieczeństwa.

Jeśli w twoim komputerze regularnie przybywa nowych, ważnych plików, warto tworzyć kopię zapasową regularnie, np. raz w tygodniu. Oprócz regularnego backupu powinieneś również zwrócić uwagę na zdarzenia, które zwiększają ryzyko utraty danych. Kopię zapasową należy tworzyć przed wprowadzeniem istotnych zmian na komputerze, przykładowo podczas instalowania nowego systemu operacyjnego lub nowego oprogramowania. W celu lepszego zabezpieczenia pierwszą kopię wykonaj przed instalacją nowego oprogramowania, a drugą po zakończeniu instalacji. Nie musisz za każdym razem zabezpieczać wszystkich przechowywanych dokumentów. Jeśli na przykład piszesz ważną pracę, zawierające ją pliki powinieneś kopiować na zapasowy nośnik możliwe często, nawet codziennie, natomiast pozostałe dane raz w miesiącu. Jest wiele metod tworzenia kopii bezpieczeństwa. Najprostsza to ręczne skopiowanie wybranych plików na inny nośnik: drugi twardy dysk, dyskietkę czy płytę CD/DVD. Nie potrzebujesz do tego specjalnych narzędzi, wystarczy Eksplorator Windows lub program nagrywający. W warunkach domowych ta metoda może często okazać się wystarczająca, byle byście pamiętali o tej czynności.

Na naszym rynku pojawiło się dużo programów do wykonywania archiwizacji naszych danych. Programy możemy podzielić na łatwe w obsłudze i profesjonalne i jak znam życie większość z nas kupi ten droższy dla poczucia większego spokoju. Mam dobry program moje dane są bezpieczne. Przykro mi ale tak nie jest, im więcej zakładek i przycisków tym częściej program stoi bezczynnie na naszej półce. Istotnym czynnikiem jest łatwość obsługi. Początkujący użytkownicy docenią przejrzysty interfejs i kreatory, prowadzące krok po kroku przez proces tworzenia backupu.

Nie wdając się w szczegóły największą zaletą każdego rozwiązania jest prosta obsługa i możliwość planowania zadań lub ich wymuszania. Wystarczy na twardym dysku komputera wybrać zasoby, które chcesz chronić, i podać ścieżkę docelową na inny dysk najlepiej zewnętrzny dysk.

Jeśli chcesz przechowywać dane na dysku zewnętrznym, warto sięgnąć po dysk Seagate z programem tworzącym kopię zapasową bezpośrednio na tych nośnikach automatycznie. Funkcje takie znajdziesz w wielu programach do backupu, ale po co zaprzątać sobie głowę szczegółami jeśli rozwiązanie Seagate sprowadza się jedynie do podłączenia dysku poprzez USB do komputera i ewentualne wciśnięcie jednego guzika jeśli wyłączymy automatyczne wykonywanie kopi bezpieczeństwa po podłączeniu urządzenia.

Koszt takiego rozwiązania w stosunku do kosztu naszych utraconych danych, traconego bezpowrotnie czasu na ślęczenie i wykonywanie kopii danych na dyskach CD czy DVD jest nieporównywalnie niski. Po prostu śmiesznie tanie rozwiązanie.

Dodaj komentarz